Mario Ortiz Fuentes nou president de la MASSMA

Notícies, Notícies Destacades, Pag. Ajuntament

Mario Ortiz Fuentes nou president de la MASSMA

Estás en: Inici » Notícies » Mario Ortiz Fuentes nou president de la MASSMA

L’edil beniarbegí estarà al capdavant dels serveis socials comarcals durant aquesta legislatura

Quan se li pregunta a Ortiz pel càrrec, és ell mateix qui s’avança a clarificar que, encara que l’assumpció del càrrec és enormement motivadora, la seua arribada a la Mancomunitat de Serveis Socials de la Marina Alta, «no ha estat del tot la situació més desitjada, perquè la tria de la presidència es va fer per la inesperada mort de l’antiga presidenta, Hermínia Mengual de Benigembla».

A pesar de les desafortunades circumstàncies, Ortiz es mostra plenament encoratjat per fer front a aquest nou repte, ja que es tracta d’una àrea on es tracten temes molt delicats. A més, a dita dificultat se suma la tasca de coordinació entre els 22 municipis que componen la MASSMA.

Sobre quines són les seues propostes per als 3 anys que resten de legislatura, Ortiz creu que hi ha una assignatura pendent amb la percepció que té la ciutadania de la MASSMA, perquè «la MASSMA va més enllà de la visita de la treballadora social a l’ajuntament dos dies a la setmana. Hi ha molts més programes de psicologia, suport legal, atenció a domicili, conductes addictives, nouvinguts, absentisme escolar, etc.» De fet, el nou president anima a tots «visitar la web de la MASSMA per a vore tot el què hi ha, perquè és fàcil que algun dels programes siga interessant per a algú del seu entorn». La comunicació, tant interna com externa, és una altra de les peces clau que Ortiz pretén treballar, ja que a la MASSMA «estem implicats els responsables polítics, els treballadors i els ajuntaments, pel que per al bon funcionament és imprescindible una bona comunicació, que també és la base de qualsevol servei mancomunat». Aquest esforç de diàleg constant entre tots els agents implicats, és el que pot anar resolent algunes qüestions del dia a dia, com és la gestió dels espais, un aspecte al que en organitzacions descentralitzades sempre se li ha de prestar atenció, perquè «per la seua naturalesa mancomunada, tenim espais propis però altres que són compartits amb els ajuntaments, per això és un tema que sempre està present, perquè encara que la seu principal està a Orba, assistim a 22 municipis i també hi ha alguns programes que es coordinen des d’altres pobles, com Ondara o Pedreguer».

Els orígens de la mancomunitat es remunten a 1985, amb Orba, Benidoleig, El Verger, Ondara i Pedreguer com a primers municipis impulsors. Una iniciativa que en 1989 sumava a 13 municipis més, entre ells Beniarbeig, per a poc a poc arribar fins als 22 actuals. A hores d’ara la mancomunitat està formada per més de 50 treballadors i disposa d’un pressupost de 2.628.000€, unes xifres i un volum de gestió que fan que el càrrec de presidència tinga un dedicació del 50%, ja que tal i com contextualitza Ortiz, «al final, funcionem com un ajuntament més, amb secretaria, intervenció i una plantilla de personal i pressupost moltes voltes superiors a la de molts ajuntaments, pel que al final la gestió també és molt semblant a la d’un ajuntament».

Et pot interessar:

Skip to content